På en arbeidsplass er det helt nødvendig å ha god kommunikasjon. Det er viktig at de ansatte kan kommunisere med hverandre, og at ledere enkelt kan få informasjon ut til de ansatte. Dette kan være alt fra meldinger om jobbforhold til invitasjoner til julebord. Uansett hva det er så er det smart å gjøre dette på en god og enkel måte.
Digital kommunikasjon
Det er mange fordeler med å danne et Intranet for de ansatte og lederne. For det første foregår mye på nett for tiden, og noen gjennomfører kanskje hele arbeidsdagen sin online. Ved å kommunisere på nett så har man også alt på et sted, og det er enkelt å gå tilbake til meldinger man har sendt ut eller mottatt tidligere. I en travel jobbhverdag er det en stor fordel å kunne ha alt på et sted, og å enkelt og raskt kunne komme frem til beskjeder man har lagret.
Enkle løsninger
I et jobbteam kan de teknologiske kunnskapene variere stort. Noen jobber kanskje kun digitalt, for eksempel om de styrer sosiale medier, bygger nettsider eller lignende. Mange er nok mer vant til å jobbe analogt, og har ikke den samme forståelsen for det digitale. Da er det smart å kunne ha et intranet som er enkelt å forstå seg på, og som ikke krever noen opplæring. Alle kan kjapt og ryddig opprette seg og få tilgang, og det er ikke komplisert å navigere seg rundt der inne. Da vil også sjefer og IT-ansvarlig slippe å motta tusen spørsmål om dagen som omhandler spørsmål vedrørende kommunikasjon.
Et velfungerende intranet vil med andre ord gjøre det mye lettere å kommunisere innad i teamet. Dette gjelder både om dere er mange eller få ansatte, og om dere gjør mesteparten av jobben digitalt eller analogt.